We zijn door een klant geattendeerd op ontbrekende gegevens in de insolventieberichten die periodiek (meestal dagelijks) kunnen worden opgevraagd via de SNG. Na analyse bleken diverse aanvragen niet door de SNG beantwoord te worden, waardoor er binnen OthoMatic geen verwerking mogelijk is.
Dit probleem is gemeld bij de SNG en de oorzaak ligt in een technisch probleem aldaar. Het treedt alleen op maandag op indien er meerdere aanvragen tegelijk beantwoord moeten worden uit het weekend. Dit probleem lijkt al geruime tijd aanwezig te zijn.
De SNG gaat direct alle gemiste antwoordberichten van de afgelopen 60 dagen klaarzetten voor verzending. Langer terug is technisch niet mogelijk. Hierdoor is het mogelijk dat u bij de volgende keer verwerken van de insolventies meer berichten te verwerken heeft dan gebruikelijk. En de berichten kunnen maximaal 60 dagen oud zijn.
De SNG heeft snel gewerkt aan een oplossing van het probleem. Status op 4 september: het probleem is inmiddels opgelost (zelfs gisterenavond nog) en zal niet meer optreden.